Vacature: financieel expert

 

Axyom bv is op zoek naar 2 financiële experts (m/v) voor onmiddellijke indiensttreding om tegemoet te komen aan de groeiende vraag naar ondersteuning van haar partners.

Axyom is een internationaal adviesbureau gespecialiseerd in capaciteitsopbouw in het beheer van organisaties die actief zijn in de non-profitsector, met name op het gebied van humanitaire en ontwikkelingshulp. De organisaties die wij steunen zijn door de Belgische ontwikkelingssamenwerking erkende ngo's, verenigingen (vzw's), internationale organisaties, financierende instanties, uitvoerende instanties en overheden.

Onze belangrijkste expertisegebieden zijn financieel beheer, projectcyclusbeheer en strategische en operationele planning.

Profiel:

  • Hoger onderwijs in financieel beheer, boekhouding, managementcontrole.
  • Ten minste 10 jaar ervaring met financieel beheer, boekhouding en managementcontrole in de non-profitsector, bij voorkeur op het gebied van humanitaire of ontwikkelingshulp.
  • Kennis van het functioneren van donoren op het gebied van administratief en financieel beheer van gesubsidieerde projecten.
  • Kennis van de essentiële beginselen van algemene en analytische boekhouding.
  • Analytische en synthetische vaardigheden.
  • Resultaat- en oplossingsgericht.
  •  Zelfstandig, autonoom en teamplayer.
  • Stressbestendig.
  • Vermogen om zich aan te passen aan een multiculturele omgeving.
  • Uitstekende kennis van het Frans; kennis van het Nederlands en het Engels is een pluspunt.
  • Bereid om voor korte periodes te reizen.

Functie:

  • Opleiding en coaching op het gebied van financieel en boekhoudkundig beheer.
  • Boekhoudsoftware installeren.
  •  Ondersteuning in de toepassing van managementprocedures en -tools.
  • Ondersteuning in de ontwikkeling en opvolging van budgetten voor organisaties, projecten en programma's
  • Ondersteuning bij de financiële rapportage (voor donoren).
  • Ondersteuning bij de periodieke afsluiting
  • Uivoeren van een organisatiediagnose.
  • Voorstellen doen voor verbeteringsplannen op administratief en financieel vlak.
  • Interne controle uitvoeren binnen organisaties, projecten en programma's.

Aanbod:

  • Onmiddellijke indiensttreding.
  • Voltijdse of deeltijdse tewerkstelling (naar keuze) voor onbepaalde duur.
  • Salaris volgens ervaring.
  • Vrijheid om werktijden aan te passen.
  • Vrijheid om thuis, op kantoor of bij partners te werken.
  • Autonomie op het werk.
  • Deel uitmaken van een sfeervol en dynamisch bedrijf in ontwikkeling

Bent u een financieel expert en vindt u ons aanbod interessant? Stuur dan uw cv en motivatiebrief naar info@axyom.org.

Werken bij Axyom

Axyom is voortdurend op zoek naar consultants met minstens 10 jaar ervaring in hun vakgebied en in de sector om aan de talrijke vragen van onze partnerorganisaties te voldoen.

We zijn regelmatig op zoek naar de volgende profielen:

  • Experten op het gebied van financieel beheer van organisaties, projecten/programma's
  • Experten in het beheer van externe financiering (donoren)
  • Experten in algemene en analytische boekhouding
  • Experten op het gebied van organisatieontwikkeling (DIRO)
  • Experten op het gebied van programmering en identificatie van projecten/programma's
  • Experten in het opstellen van projecten/programma's
  • Experten op het gebied van planning, monitoring en evaluatie (PME)

Wilt u op vaste of regelmatige basis met Axyom samenwerken? Stuur ons uw cv en motivatiebrief via info@axyom.org.
Als uw profiel onze interesse opwekt, slaan wij uw gegevens op in ons bestand en nemen wij eventueel contact met u op voor meer informatie. Afhankelijk van de behoeften, is het mogelijk dat wij u dan opnieuw contacteren met een voorstel tot samenwerking.